Autor:
Andero Kalju

Draama muuseumis

Haridusprogrammis saab teada, kus ja kuidas sai alguse euroopalik draamakunst ning mida jutustavad müüdid Vana-Kreeka kultuuri kohta. Õpilasrühmad saavad erinevad Vana-Kreeka müüdi tekstid, jagavad rollid ja mõtlevad läbi kuidas esitada jutustust dialoogina. Seejärel meisterdavad paberist oma tegelaskuju iseloomustava maski, riietuvad kitoonidesse, leiavad saalidest üles oma müüdiga sobiva antiikskulptuuri ning draama võibki alata.

Müüdid, mida lavastatakse on: Heraklese vägitegu "Hesperiidide õunte äratoomine", Perseuse vägitegu "Gorgo Medusa tapmine", "Hades ja Persephone", "Oidipus lahendab sfinksi mõistatuse", Niobe müüt, Laokoon hoiatab troojalasi kreeklaste puuhobuse eest, "Parise otsus", Apollon ja Daphne või midagi muud õpetaja enda valikul.

Programmi saab kohandada kunstitunniks, kus põhirõhk on paberist teatrimaski valmistamisel, inimnäo proportsioonide õpetamisel ning erinevate emotsioonide ja karakterite kujutamisel. Seejärel pannakse selga Vana-Kreeka kostüümid, pähe maskid ning kasutades oma kehakeelt ehk erinevaid poose lavastatakse koos antiikskulptuuridega toredad fotod. 

Märksõnad: Vana-Kreeka ajalugu, kirjandus, mütoloogia, teater, tragöödia, komöödia, teatrimask, kangelased, Olümpose jumalad 

Kestus: 60–70 min  

Hind: 6 € osaleja kohta

Õpitulemused:

Haridusprogrammi läbinud õpilane: 

  • saab teadmisi antiikkultuurist, oskab väärtustada kultuurilist mitmekesisust;

  • väärtustab keelt ja kirjandust rahvusliku identiteedi kandjana;

  • tunneb Vana-Kreeka müüte ja mõistab ajastu tekste;

  • arendab analüüsioskust;

  • on kogenuddraama kolme tegevuslikku etappi: ettevalmistust, esitamist ja tagasiside andmist;

  • arenes rühmas koostöötamise- ja eneseväljendamise oskust;

  • on saanud ennast väljendada loominguliselt käelise tegevuse kaudu.

Seos õppekavaga:

muuseumitund toetab põhikooli kirjanduse riiklikku õppekava draamatekstide käsitlemist. Lõimub ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja kunstiõpetusega. Üldpädevustest arendab kultuuri- ja väärtuspädevust, keele- ja kirjanduspädevust, sotsiaalset- ja kodanikupädevust ning õpipädevust.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!